Impeler

Razmena iskustva članova oko sređivanja, farbanja, restauracija, dogradnji
Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 239
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Impeler

Post od Terca » Ponedeljak 06 Feb, 2023 10:00

ok, onda eliminišemo antifriz.
Kakva god da je guma (nbr, epdm...) ona ne može da se naduva od vode, al opet može i hoće da se naduva od ulja i od tovat masti, to je 100%...

zato se recimo u volvo ležaj krlja isključivo plava mast za tu namenu.. Ako pretpostavimo da nisi zaptivao pumpu i mastio impeler sa tovat mašćom, da li postoji neki drugi mehanizam kojim bi ulje dospelo u pumpu za vodu?

Ne verujem da si povukao tako nešto iz reke, i da jesi ispralo bi se, ali naduvan impeler jeste zapravo interesantna pojava, to od vode ne biva

zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 429
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Impeler

Post od zankiki » Ponedeljak 06 Feb, 2023 13:42

Jedino što mi pada na pamet je zimsko "konzerviranje" motora, kada pustim antifriz na usisno crevo za dunavsku vodu i ostavim ga tamo neko vreme (dok su veliki minusi, motorni prostor mi ode ispod nule kada je napolju hladnije od -6, -7), to ove godine na primer još nisam radio, a dvoumim se da li ima potrebe zbog narednih nekoliko dana...

Zavisi od zime, nekad bude i da impeler stoji u tom antifrizu po 2-3 nedelje....

Moja je teorija bila da mu antifriz (G12) neće naškoditi, pošto ne škodi ni gumenim crevima na automobilu, ali možda mi i teorija nije dobra jer nisu sve gume iste...

Sa druge strane video sam da majstor pri sklapanju pumpe maže impeler tovat mašću, verovatno da ga zaštiti dok ne povuče vodu, ali ta se tovat mast verujem ispere u prvih par minuta, pa ne verujem ni da je od toga?

Jesi li siguran da ulje šteti NBR-u, mnogi uljni semerinzi u autoindustriji su upravo od ovog materijala?

zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 429
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Impeler

Post od zankiki » Ponedeljak 06 Feb, 2023 13:55

Evo, proguglah:

Advantages of Nitrile rubber

NBR's versatility and reliability makes it an excellent choice for general-purpose applications. Nitrile rubber is reasonably resistant to petroleum oils, crude oil, water, gasoline, propane and some hydraulic fluids. It also provides good abrasion and compression set resistance.

NBR parts should be kept from direct sunlight. However, this can be improved through compounding. NBR is the standard material for hydraulics and pneumatics. NBR resists oil-based hydraulic fluids, fats, animal and vegetable oils, flame retardant liquids (HFA, HFB, HFC), grease, water, and air.

Terca
Korisnikov avatar
Postovi: 239
Pridružio se: Utorak 26 Okt, 2021 11:55
Plovilo: Terca
Dimenzije: 9.5m x 2.3m
Status: Offline

Re: Impeler

Post od Terca » Ponedeljak 06 Feb, 2023 15:07

to sam i mislio kad sam pisao
guma može biti nbr a može biti i epdm, jer je aplikacija impelera u pumpi mora voda i samo voda... epdm ima svojih prednosti (trpi višu i nižu temp., trajnije je fleksibilan, otporniji na starenje, svašta nešto) ali ima i mana, a mana je da bubri u ulju... a ne možemo znati od čega je baš taj impeler izliven.

Onda ne mora baš da bude da je impeler krš ako se dogodilo da se naduvao u već nekim takvim okolnostima, ne treba ga bez provere trpati u ulja, antifrize, masti... a verovatno da neki i mogu.

A ako sam i u pravu, nemam predstavu kako ih razlikovati.

zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 429
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Impeler

Post od zankiki » Sreda 08 Feb, 2023 09:12

Eventualno se može proveriti od čega je prilikom kupovine, verujem da se po izgledu ne mogu prepoznati.

Gde vi kupujete impelere, jel pazite na materijal?

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Impeler

Post od Uros » Sreda 08 Feb, 2023 09:21

Taj Johnsonov impeler za Volvo sam uzeo u ovoj radnji u BG-u:
http://seraphilus.rs

U to vreme je bio cini mi se oko 25e, a u pakovanju stigne impeler, dihtung i malo pakovanje lubrikanta za prvi start.
O materijalu nisam nikad razmisljao ali sad pocinjem... :mrgreen:
Inspektor za visinu kabine

Ljubivoje
Korisnikov avatar
Postovi: 23
Pridružio se: Ponedeljak 14 Nov, 2022 22:25
Lokacija: Beograd, marina Gradska
Plovilo: Samogradnja
Dimenzije: 9.5m x 2.7m
Status: Offline

Re: Impeler

Post od Ljubivoje » Sreda 08 Feb, 2023 16:03

zankiki napisao:
Ponedeljak 06 Feb, 2023 08:16
@ljubivoje: nisam baš siguran da je za pumpu morska ekploatacija mnogo gora od rečne, za neke druge stvari so možda jeste veći problem, ali za pumpu dunavski pesak sigurno nije baš prijatna stvar.
Da, na pesak sam zaboravio :D mada, kada sam menjao impeler na Yamahi onaj stari je mogao još da tera, bio je u dobrom stanju. Meni je tada bio u stvari otišao semering, pojavila se voda u nozi motora pa već kada sam sve to rasturio onda naravno hajde i impeler. Pesak je u svakom slučaju remetilački faktor, u to nema sumnje.

zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 429
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Impeler

Post od zankiki » Četvrtak 09 Feb, 2023 08:14

Evo šta piše na jabsco-vom sajtu, u originalu je neoprenski impeler, i ne voli se baš sa uljem i gorivom:
The Jabsco 4568-0001-P flexible neoprene impeller has 12 impeller blades, a key drive and is supplied as an impeller kit, with gasket and lubricant.
The Jabsco neoprene flexible impellers are used for pumping fresh or salt water, neoprene impellers are the most commonly used material and is suitable for use where only small amounts of oil or diesel fuel are present.
Mislim da ću da poručim jedan original jabsco (oko 50€, neopren) i jedan kineski (oko 10€, neopren) pa da ih pratim i vidim šta se dešava :D
I naravno, da izbegnem da ga držim u antifrizu zimi.

zankiki
Korisnikov avatar
Postovi: 429
Pridružio se: Ponedeljak 12 Sep, 2022 12:42
Lokacija: Novi Sad
Plovilo: Pasaat 735
Dimenzije: 8,65 x 2,9
Status: Offline

Re: Impeler

Post od zankiki » Četvrtak 09 Feb, 2023 11:40

Nije me mrzelo da dalje istražujem, pa sam došao do saznanja da je i taj johnson od neoprena, a našao sam i tabelu primene neoprena i izgleda da se odlično podnosi sa antifrizom (ethylen glycol), tako da se od antifriza nije naduvao.

Kako nije otporan na ulje i gorivo, ostaje samo mogućnost da je u nekom momentu došao u dodir sa nečim od ovoga.

Dosta sam lupao glavu, videćemo kako će original da se ponaša :obscene-drinkingcheers:

Uros
Korisnikov avatar
Postovi: 1644
Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
Lokacija: Zemun
Plovilo: Riviera
Dimenzije: 8.7m x 2.8m
Status: Offline
Kontakt:

Re: Impeler

Post od Uros » Subota 11 Feb, 2023 18:57

Da li je ona zimska tecnost za vetrobrane manje agresivna od antifriza?
Koristio sam je za brodsku wc solju, a mozda bi mogla da se provuce kroz vodenu pumpu za motor u slucaju minusa :think:
Inspektor za visinu kabine

Odgovori