Farbanje broda
- markomilenkovic
- Postovi: 46
- Pridružio se: Četvrtak 07 Jul, 2022 20:05
- Lokacija: Karaburma
- Plovilo: Tisa
- Dimenzije: 9.6m x 3.4m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Zveki, resio sam da sam odradim kabinu,a da korito radi neko drugi.
Ovo su informacije koje sam uspeo da dobijem:
-Sidro Ostriznica 25 e po kvadratu, peskiranje i farbanje sa njihovima materijalom. Nekoliko ljudi koji su radili farbanje tamo su mi rekli da nisu bili zadovoljni, sa druge strane bilo je i zadovoljnih (do duse manje nego ovih prvih), tako da cu razmisliti o ovoj varijanti.
-Papic iz Kovina vise ne radi,odselio se u Nemacku, kaze "Ne isplati se raditi ovde, idem u Nemacku da farbam brodove".
-Zvao sam par puta majstora koji je Ljubivoju radio smirglanje i farbanje, nisam uspeo da ga dobijem, automat kaze da je broj privremeno iskljucen, tako da ni tu nisam imao srece, iako bi mi ova varijanta najvise odgovarala.
Za peskiranje i farbanje sam prvo zvao majstora kog mi je preporucio Djordje, majstor je u Slankamenu, ima radionicu od 6 metara pa ne moze da ga radi, kako sam razumeo, moze tek kad je lepo i suvo vreme jer ne moze da zatvori vrata.
Cena je 8e po kvadratu za peskiranje i 1.5 e za svaku ruku farbanja sa mojim materijalom. Transport prikolicom do tamo bi me izasao skupo, a mislim da bih morao da platim i vadjenje i spustanje u vodu ako se opredelim da do njega dodjem vodom, tako da sam ga za sada stavio na poslednje mesto...
Za sada sam nasao 2 majstora za bravarske radove,samo cekam da otopli pa da se dogovorimo da krenemo sa prepravkom kabine.
Kao sto rekoh najvise bi mi odgovaralo da se radi smirglanje i farbanje na licu mesta jer je vec izvadjen iz vode jer terensko peskiranje u marini nije opcija.
Ako ne uspem da pronadjem nekoga ko ce to raditi, jedino sto mi preostaje je da nakon bravarskih radova, Skituljka vratim u vodu pa kad vreme dozvoli otplovim do Ostruznice...
Nadam se najboljem
Ovo su informacije koje sam uspeo da dobijem:
-Sidro Ostriznica 25 e po kvadratu, peskiranje i farbanje sa njihovima materijalom. Nekoliko ljudi koji su radili farbanje tamo su mi rekli da nisu bili zadovoljni, sa druge strane bilo je i zadovoljnih (do duse manje nego ovih prvih), tako da cu razmisliti o ovoj varijanti.
-Papic iz Kovina vise ne radi,odselio se u Nemacku, kaze "Ne isplati se raditi ovde, idem u Nemacku da farbam brodove".
-Zvao sam par puta majstora koji je Ljubivoju radio smirglanje i farbanje, nisam uspeo da ga dobijem, automat kaze da je broj privremeno iskljucen, tako da ni tu nisam imao srece, iako bi mi ova varijanta najvise odgovarala.
Za peskiranje i farbanje sam prvo zvao majstora kog mi je preporucio Djordje, majstor je u Slankamenu, ima radionicu od 6 metara pa ne moze da ga radi, kako sam razumeo, moze tek kad je lepo i suvo vreme jer ne moze da zatvori vrata.
Cena je 8e po kvadratu za peskiranje i 1.5 e za svaku ruku farbanja sa mojim materijalom. Transport prikolicom do tamo bi me izasao skupo, a mislim da bih morao da platim i vadjenje i spustanje u vodu ako se opredelim da do njega dodjem vodom, tako da sam ga za sada stavio na poslednje mesto...
Za sada sam nasao 2 majstora za bravarske radove,samo cekam da otopli pa da se dogovorimo da krenemo sa prepravkom kabine.
Kao sto rekoh najvise bi mi odgovaralo da se radi smirglanje i farbanje na licu mesta jer je vec izvadjen iz vode jer terensko peskiranje u marini nije opcija.
Ako ne uspem da pronadjem nekoga ko ce to raditi, jedino sto mi preostaje je da nakon bravarskih radova, Skituljka vratim u vodu pa kad vreme dozvoli otplovim do Ostruznice...
Nadam se najboljem
"Mater vetru"
- Djordje
- Postovi: 268
- Pridružio se: Subota 27 Feb, 2021 11:32
- Lokacija: Belegiš
- Plovilo: Singila mingi
- Dimenzije: 9.9m x 2.75m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Odličan i iscrpan post, pun informacija za sve nas!!!
...polako i pomalo, pa će biti dugo i dobro...
- Zveki
- Postovi: 643
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Alibi
- Dimenzije: 7.3m x 2.2m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Hvala Marko na detaljnim informacijama.
Ja sam negde pred kraj proslog leta zvao Zorana iz Pazove, na drugom forumu poznat kao kacintata dok je bio aktivan. Pored gradnje camaca radi i farbanje i prepravke na postojecim. Cena za farbanje korita za camac mojih dimenzija, priprema (on ne peskira i meni se vise dopada ta varijanta sa smirglanjem slajfericom), dve ruke epoxi katrana i nadvodni deo dve ruke PU sa njegovim materijalom 500e, plus izvlacenje i vracanje camca 100e ukupno.
E sad, culi smo se nekoliko puta od tada, imam njegovo obecanje da ce raditi cim se resi nekih poslova a bio je i u selidbi radionice na drugu lokaciju.
Medjutim do nekog konkretnog dogovora jos uvek nije doslo i vec gubim strpljenje i nadu da ce od toga nesto biti.
Drugi majstor koga sam skoro zvao je Sloba "Plavi horizonti". Prica kod njega je sledeca: trenutno nema vremena jer radi 2-3 nova camca. Mozda bi nasao neki termin izmedju toga ali je sve to neizvesno. Isti je princip kao i kod Zorana s tim sto on radi peskiranje a izvlacenje camca vrsi na marini Vajs i odatle ga njegovom prikolicom vozi u radionicu.
Cena farbanja (ruke plus materijal) sa ukljucenom antialgin zastitom oko 1200-1300e plus izvlacenje camca za ciju cenu nisam ni imao dalje snage da pitam.
Od drugara koji se ovde raspitivao za farbanje metalnog camca, imam info da na Vajsu rade usluzno vadjenje camca i iznajme mesto za rad na mesecnom nivou, pa ili radis sam ili angazujes nekog majstora koga bi i oni trebali da imaju. U planu je da odemo i da se raspitam na licu mesta i za tu varijantu sa angazovanjem majstora.
Sta ce od svega ispasti javljam
Ja sam negde pred kraj proslog leta zvao Zorana iz Pazove, na drugom forumu poznat kao kacintata dok je bio aktivan. Pored gradnje camaca radi i farbanje i prepravke na postojecim. Cena za farbanje korita za camac mojih dimenzija, priprema (on ne peskira i meni se vise dopada ta varijanta sa smirglanjem slajfericom), dve ruke epoxi katrana i nadvodni deo dve ruke PU sa njegovim materijalom 500e, plus izvlacenje i vracanje camca 100e ukupno.
E sad, culi smo se nekoliko puta od tada, imam njegovo obecanje da ce raditi cim se resi nekih poslova a bio je i u selidbi radionice na drugu lokaciju.
Medjutim do nekog konkretnog dogovora jos uvek nije doslo i vec gubim strpljenje i nadu da ce od toga nesto biti.
Drugi majstor koga sam skoro zvao je Sloba "Plavi horizonti". Prica kod njega je sledeca: trenutno nema vremena jer radi 2-3 nova camca. Mozda bi nasao neki termin izmedju toga ali je sve to neizvesno. Isti je princip kao i kod Zorana s tim sto on radi peskiranje a izvlacenje camca vrsi na marini Vajs i odatle ga njegovom prikolicom vozi u radionicu.
Cena farbanja (ruke plus materijal) sa ukljucenom antialgin zastitom oko 1200-1300e plus izvlacenje camca za ciju cenu nisam ni imao dalje snage da pitam.
Od drugara koji se ovde raspitivao za farbanje metalnog camca, imam info da na Vajsu rade usluzno vadjenje camca i iznajme mesto za rad na mesecnom nivou, pa ili radis sam ili angazujes nekog majstora koga bi i oni trebali da imaju. U planu je da odemo i da se raspitam na licu mesta i za tu varijantu sa angazovanjem majstora.
Sta ce od svega ispasti javljam
- Ljubivoje
- Postovi: 23
- Pridružio se: Ponedeljak 14 Nov, 2022 22:25
- Lokacija: Beograd, marina Gradska
- Plovilo: Samogradnja
- Dimenzije: 9.5m x 2.7m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Upravo to sam i prepostavio da će se desiti, majstora više gotovo da i nema, pogotovu ne po nama pristupačnim cenama.
Da povučem paralelu, skoro sam morao da sredim manji stan u familiji pa su mi trebali vodoinstalater (grejač na bojleru, svi ventili u stanu), moler (krečenje jedne sobe sa zaštitom od kondenza) i stolar (donji deo kuhinje po meri).
Od svih njih pojavio se samo stolar koji je pogledao posao a onda me zavlačio 10 dana da bi na kraju nestao, 3 pozvana molera se nisu ni pojavila da bih bar znao cenu a vodoinstalater je telefonski ispostavio cenu kao da treba da vrši operaciju na otvorenom srcu.
Sva sreća pa sve to znam da radim i sam samo što sam ipak hteo da profesionalac to odradi jer đavo je u sitnicama a ja sve to radim 1X u 5 godina, kada baš gori pod nogama plus što sam dosta sporiji od njih jer nisam utreniran.
Elem, 3 nedelje mi je trebalo da završim sve to kompletno, vodoinstalacija je bila gotova u danu ali ovo resto mečku sam rodio.
Prema tome, u se i u svoje kljuse, tako je vreme došlo. To farbanje nije sveto pismo, dosta nas zna da drži šlajfericu a potrebne su dve, jedna radi dok se druga odmara. Brusni papir granulacije 60 i lagano do osnovne farbe, nema potrebe ići do metala ako je zdrav. Pronaći ko ima uređaj za merenje debljine lima (ima u oglasima) pa na kritičnim mestima to proveriti.
Na kraju, pranje korita nitro razređivačem, premaz konvertorom korozije pa onda dalje brodskim programom farbi. Izabrati toplo i suvo vreme, znači čeka se proleće, tamo maj juni, da nema kiše jer se radi napolju. Samo farbanje valjkom je najlakši deo posla, muka je ono šmirglanje ali ako se mora...
Eventualno naći fizikalca koji će da radi sa mašinama pa nadgledati.
Da povučem paralelu, skoro sam morao da sredim manji stan u familiji pa su mi trebali vodoinstalater (grejač na bojleru, svi ventili u stanu), moler (krečenje jedne sobe sa zaštitom od kondenza) i stolar (donji deo kuhinje po meri).
Od svih njih pojavio se samo stolar koji je pogledao posao a onda me zavlačio 10 dana da bi na kraju nestao, 3 pozvana molera se nisu ni pojavila da bih bar znao cenu a vodoinstalater je telefonski ispostavio cenu kao da treba da vrši operaciju na otvorenom srcu.
Sva sreća pa sve to znam da radim i sam samo što sam ipak hteo da profesionalac to odradi jer đavo je u sitnicama a ja sve to radim 1X u 5 godina, kada baš gori pod nogama plus što sam dosta sporiji od njih jer nisam utreniran.
Elem, 3 nedelje mi je trebalo da završim sve to kompletno, vodoinstalacija je bila gotova u danu ali ovo resto mečku sam rodio.
Prema tome, u se i u svoje kljuse, tako je vreme došlo. To farbanje nije sveto pismo, dosta nas zna da drži šlajfericu a potrebne su dve, jedna radi dok se druga odmara. Brusni papir granulacije 60 i lagano do osnovne farbe, nema potrebe ići do metala ako je zdrav. Pronaći ko ima uređaj za merenje debljine lima (ima u oglasima) pa na kritičnim mestima to proveriti.
Na kraju, pranje korita nitro razređivačem, premaz konvertorom korozije pa onda dalje brodskim programom farbi. Izabrati toplo i suvo vreme, znači čeka se proleće, tamo maj juni, da nema kiše jer se radi napolju. Samo farbanje valjkom je najlakši deo posla, muka je ono šmirglanje ali ako se mora...
Eventualno naći fizikalca koji će da radi sa mašinama pa nadgledati.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Farbanje broda
Kad si vec pomenuo konvertor korozije, kako se to pokazalo i koji konvertor si koristio?Ljubivoje napisao: ↑Nedelja 05 Feb, 2023 19:39...
Na kraju, pranje korita nitro razređivačem, premaz konvertorom korozije pa onda dalje brodskim programom farbi. Izabrati toplo i suvo vreme, znači čeka se proleće, tamo maj juni, da nema kiše jer se radi napolju. Samo farbanje valjkom je najlakši deo posla, muka je ono šmirglanje ali ako se mora...
Ja sam koristio Wurth-ov konvertor korozije par puta ali samo na nekoliko metalnih delova i ponasao se onako kako stoji u deklaraciji. Svidja mi se sto je potrosnja tog konvertora vrlo mala, lako se razmazuje a povrsina ne mora biti bez korozije, naprotiv, treba biti ociscena samo od grubih naslaga rdje.
Nisam ga koristio za korito camca, pa me zato zanima kako se to pokazalo u praksi
Inspektor za visinu kabine
- Zveki
- Postovi: 643
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Alibi
- Dimenzije: 7.3m x 2.2m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Mene zanima sto se tice tog konvertora jos nesto. Ako se priprema vrsi rucno, odnosno slajfericom sa skidanjem boje do osnovne, ima li svrhe mazati konvertor ako on ne dolazi u dodir sa golim metalom, ili samo na onim delovima gde se pojavila povsinska korozija pa se taj deo oguli do metala i premaze konvertorom.
i jos nesto....iz necijeg licnog iskustva ili poznavanja materije, koja slajferica bi mogla da zadovolji potrebe pripreme jednog camca za farbanjem, tipa jacina, broj obrtaja, da li je rotaciona, ekscentricna....vidim ima ih raznih i po ceni i po modelima.
i jos nesto....iz necijeg licnog iskustva ili poznavanja materije, koja slajferica bi mogla da zadovolji potrebe pripreme jednog camca za farbanjem, tipa jacina, broj obrtaja, da li je rotaciona, ekscentricna....vidim ima ih raznih i po ceni i po modelima.
- dell_mare
- Postovi: 466
- Pridružio se: Sreda 25 Mar, 2020 11:42
- Lokacija: Dorćol - Stara Centrala
- Plovilo: Ten Broeke 780AK
- Dimenzije: 8m x 2.6m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Konvertor konvertuje gde god se rđa navatala posle šmirglanja. Rđu pretvara u neku crnkastu materiju. Tako da ima smisla mazati ga tamo gde se rđa vidi a ne svuda. Baš ima smisla. Iz našeg prošlogodišnjeg iskustva najbolje su rotacione šlajferice sa potenciometrom. Tako možeš da regulišeš broj obrtaja jer preveliki broj obrtaja npr. dovodi samo do razmazivanja slojeva ali ne i njihovog uklanjanja. U zavisnosti od potrebe tj. izljuspanosti stare farbe, mi smo koristili šmirgle za rotacionu šlajfericu sledeće granulacije: P16 (veoma retka, skida obraz čoveku a kamoli čamcu farbu), P32 i P80. Za matiranje boje koja samo treba da se prevuče jednom rukom (na bokovima iznad vodene linije) nove treba da se koristi šmirgla finije granulacije. Ekscentrična nikako, ne završava ništa.
- Zveki
- Postovi: 643
- Pridružio se: Nedelja 14 Jul, 2019 18:39
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Alibi
- Dimenzije: 7.3m x 2.2m
- Status: Offline
Re: Farbanje broda
Hvala Mare, korisne informacije ako prekipi pa se resim na farbanje u sopstvenoj reziji.
- Uros
- Postovi: 1644
- Pridružio se: Utorak 04 Jun, 2019 20:53
- Lokacija: Zemun
- Plovilo: Riviera
- Dimenzije: 8.7m x 2.8m
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Farbanje broda
Dobre informacije Maredell_mare napisao: ↑Ponedeljak 06 Feb, 2023 11:12Konvertor konvertuje gde god se rđa navatala posle šmirglanja. Rđu pretvara u neku crnkastu materiju. Tako da ima smisla mazati ga tamo gde se rđa vidi a ne svuda. Baš ima smisla. Iz našeg prošlogodišnjeg iskustva najbolje su rotacione šlajferice sa potenciometrom. Tako možeš da regulišeš broj obrtaja jer preveliki broj obrtaja npr. dovodi samo do razmazivanja slojeva ali ne i njihovog uklanjanja. U zavisnosti od potrebe tj. izljuspanosti stare farbe, mi smo koristili šmirgle za rotacionu šlajfericu sledeće granulacije: P16 (veoma retka, skida obraz čoveku a kamoli čamcu farbu), P32 i P80. Za matiranje boje koja samo treba da se prevuče jednom rukom (na bokovima iznad vodene linije) nove treba da se koristi šmirgla finije granulacije. Ekscentrična nikako, ne završava ništa.
Ja kad sam radio korito na Rebellu, koristio sam rotacionu slajfericu sa ekscentrom. To je stvarno prava stvar jer osim sto se ploca rotira, ona i vibrira pa lakse skida slojeve. Ako se potenciometar stavi na manje obrtaje, bukvalno moze da se zaustavi rotacija ako se jako pritisne, ali i dalje nastavlja da vibrira.
Ne znam kako radi na metalu, verovatno podjednako dobro
P.S.
Mare, kad kazes na ekscentricne, mislis na one sto samo vibriraju?
Inspektor za visinu kabine